As a supporter of lifelong learning, I still learn in my retirement - more to limit the danger of developing Alzheimer's than to be able to use the information usefully. ;-)
Often I find that "If I had known it before, I would not have come here" (quote from the French film Buttons War from 1962) - otherwise if I had known in advance where I was heading, I'd think twice.
Jako zastánce celoživotního vzdělávání se dovzdělávám i v důchodovském věku - spíš to beru jako obranu proti Alzheimerovi než s představou, že nové informace ještě někdy užitečně využiju. ;-)
Mnohdy zjišťuji, že "Kdyby sem to byl býval věděl, tak bysem sem nechodil" (citát z francouzského filmu Knoflíková válka z roku 1962) - tedy že kdybych předem věděla, do čeho jdu, lépe bych se předem rozmýšlela.
Does it mean I regret anything?
No, not at all. Just think I should have known better, but could I?
Znamená to, že něčeho lituji?
Ne, v žádném případě. Jen myslím, že jsem měla znát víc, ale mohla jsem?
Just recently I came across presentations of the workshop Innovation of the classwork and the presentation of Jan Svoboda, Jiří Halda and Marek Herman
„Tři bratři v triku“ aneb jak to vypadá, když máme na všechno dost času
["Three brothers in a t-shirt" or how it looks when we have enough time for everything]
captived me.
Nedávno jsem narazila na prezentace ze semináře Inovace výuky a velmi mě upoutala přednáška Jana Svobody, Jiřího Hejdy a Marka Hermana
„Tři bratři v triku“ aneb jak to vypadá, když máme na všechno dost času."
For those among my family and friends who don't understand Czech I summarize main points.
Pro členy rodiny a přátele, co nerozumí česky, shrnu havní body.
There are five basic social human needs (see also Maslow's hierarchy of needs):
Existuje pět základních sociálních potřeb (viz též Maslowova pyramida):
Often I find that "If I had known it before, I would not have come here" (quote from the French film Buttons War from 1962) - otherwise if I had known in advance where I was heading, I'd think twice.
Jako zastánce celoživotního vzdělávání se dovzdělávám i v důchodovském věku - spíš to beru jako obranu proti Alzheimerovi než s představou, že nové informace ještě někdy užitečně využiju. ;-)
Mnohdy zjišťuji, že "Kdyby sem to byl býval věděl, tak bysem sem nechodil" (citát z francouzského filmu Knoflíková válka z roku 1962) - tedy že kdybych předem věděla, do čeho jdu, lépe bych se předem rozmýšlela.
Does it mean I regret anything?
No, not at all. Just think I should have known better, but could I?
Znamená to, že něčeho lituji?
Ne, v žádném případě. Jen myslím, že jsem měla znát víc, ale mohla jsem?
Just recently I came across presentations of the workshop Innovation of the classwork and the presentation of Jan Svoboda, Jiří Halda and Marek Herman
„Tři bratři v triku“ aneb jak to vypadá, když máme na všechno dost času
["Three brothers in a t-shirt" or how it looks when we have enough time for everything]
captived me.
Nedávno jsem narazila na prezentace ze semináře Inovace výuky a velmi mě upoutala přednáška Jana Svobody, Jiřího Hejdy a Marka Hermana
„Tři bratři v triku“ aneb jak to vypadá, když máme na všechno dost času."
For those among my family and friends who don't understand Czech I summarize main points.
Pro členy rodiny a přátele, co nerozumí česky, shrnu havní body.
There are five basic social human needs (see also Maslow's hierarchy of needs):
- the need for space
- the need for safety
- the need for stimuli, care and nutrition
- the need for support and backing
- the need for limits
Existuje pět základních sociálních potřeb (viz též Maslowova pyramida):
- potřeba prostoru
- potřeba bezpečnosti
- potřeba podnětů, péče a výživy
- potřeba podpory a opory
- potřeba limitů
Unsatisfied basic needs can result in aggression (manifestation of self-preservation), violence (conscious realization of something in order to hurt) and cussedness (expression of limit search).
Neuspokojené základní potřeby mohou mít za následek agresivitu (projev sebeobrany), násilí (vědomou realizaci něčeho za účelem ublížení) a schválnost (projev hledání limitů).
Unfortunately, even adults can have their basic needs unsatisfied and there is nothing worse than an immature parent without limits, behaving like teenager while being a model for own kids.
Bohužel i dospělí mohou mít své základní potřeby nespokojené a není nic horšího než když se nezralý rodič bez nastavených limitů chová jako puberťák v době, kdy by měl být modelem pro vlastní děti.
Jan Svoboda - what is important in life cannot be said with words.
Jan Svoboda - to, co je v životě důležité, se slovy říct nedá.
Neuspokojené základní potřeby mohou mít za následek agresivitu (projev sebeobrany), násilí (vědomou realizaci něčeho za účelem ublížení) a schválnost (projev hledání limitů).
Unfortunately, even adults can have their basic needs unsatisfied and there is nothing worse than an immature parent without limits, behaving like teenager while being a model for own kids.
Bohužel i dospělí mohou mít své základní potřeby nespokojené a není nic horšího než když se nezralý rodič bez nastavených limitů chová jako puberťák v době, kdy by měl být modelem pro vlastní děti.
Jan Svoboda - to, co je v životě důležité, se slovy říct nedá.
Žádné komentáře:
Okomentovat