We live in an era of advanced technology, that enables humans to achieve more, live longer, healthier ... but there are limits.
The life of an individual can span from 0 (yes, even little ones or unborn kids are dying) to well over 100 according to the List of verified oldest people on Wikipedia. Aording the same soure herbalist Li Ching-Yuen died in 1933 aged 196 years - blessed age if true.
Žijeme v době pokročilé technologie, která umožňuje lidem dosáhnout více, žít déle, zdravěji ... ale i zde existují limity.
Délka života jednotlivce se může pohybovat od 0 (ano, i malé nebo nenarozené děti umírají) do více než 100 podle Seznamu ověřených nejstarších lidí na Wikipedii. Podle stejného zdroje se bylinkář Li Ching-Yuen dožil věku 196 let - požehnaný věk pokud to je pravda.
An average person wouldn't live so long, however from the birth till the death everyone would live through the life-cycle stages appropriate for the age - birth, infancy, childhood, adolescence and adulthood.
Průměrný člověk nežije tak dlouho, nicméně od narození do smrti projdou všichni stadii životního cyklu odpovídajícím věku - narození, dětství, dětství, dospívání a dospělosti.
During all those stages we learn - from our parents, siblings, teachers, friends and foes or by just being in an environment. The information - conscious or unaware - is stored by the brain that later finds it for us - sometimes whether we want it or not.
Během všech těchto fází se učíme - od rodičů, sourozenců, učitelů, přátel i nepřátel, nebo jen z prostředí, ve kterém žijeme. Informace - vědomé nebo nevědomé - jsou ukládány mozkem, který nám je později vybaví - někdy ať chceme či nechceme.
And here is the catch.
A v tom je právě háček.
For human development it is necessary not "to reinvent the wheel" all the time. Every generation should build up on the findings of previous researchers in the field. Reading scientific articles can be quite confusing for an outsider, even more when we encounter baffling false positive or false negative results.
Pro lidský vývoj není nutné neustále "znovu objevovat kolo". Každá generace by měla vycházet z poznatků předchozích výzkumníků v dané oblasti. Čtení vědeckých článků může být pro outsidera poměrně matoucí, zvláště tehdy, když se setkáváme s nepochopitelnými falešně pozitivními nebo falešně negativními výsledky.
Nevertheless lifelong learning is a great way to enhance our potential and improve our quality of life. So what to wait for?
Nicméně celoživotní učení je skvělý způsob, jak zvýšit naše možnosti a zlepšit kvalitu našeho života. Tak nač čekat?
The life of an individual can span from 0 (yes, even little ones or unborn kids are dying) to well over 100 according to the List of verified oldest people on Wikipedia. Aording the same soure herbalist Li Ching-Yuen died in 1933 aged 196 years - blessed age if true.
Žijeme v době pokročilé technologie, která umožňuje lidem dosáhnout více, žít déle, zdravěji ... ale i zde existují limity.
Délka života jednotlivce se může pohybovat od 0 (ano, i malé nebo nenarozené děti umírají) do více než 100 podle Seznamu ověřených nejstarších lidí na Wikipedii. Podle stejného zdroje se bylinkář Li Ching-Yuen dožil věku 196 let - požehnaný věk pokud to je pravda.
An average person wouldn't live so long, however from the birth till the death everyone would live through the life-cycle stages appropriate for the age - birth, infancy, childhood, adolescence and adulthood.
Průměrný člověk nežije tak dlouho, nicméně od narození do smrti projdou všichni stadii životního cyklu odpovídajícím věku - narození, dětství, dětství, dospívání a dospělosti.
During all those stages we learn - from our parents, siblings, teachers, friends and foes or by just being in an environment. The information - conscious or unaware - is stored by the brain that later finds it for us - sometimes whether we want it or not.
Během všech těchto fází se učíme - od rodičů, sourozenců, učitelů, přátel i nepřátel, nebo jen z prostředí, ve kterém žijeme. Informace - vědomé nebo nevědomé - jsou ukládány mozkem, který nám je později vybaví - někdy ať chceme či nechceme.
And here is the catch.
A v tom je právě háček.
For human development it is necessary not "to reinvent the wheel" all the time. Every generation should build up on the findings of previous researchers in the field. Reading scientific articles can be quite confusing for an outsider, even more when we encounter baffling false positive or false negative results.
Pro lidský vývoj není nutné neustále "znovu objevovat kolo". Každá generace by měla vycházet z poznatků předchozích výzkumníků v dané oblasti. Čtení vědeckých článků může být pro outsidera poměrně matoucí, zvláště tehdy, když se setkáváme s nepochopitelnými falešně pozitivními nebo falešně negativními výsledky.
Nevertheless lifelong learning is a great way to enhance our potential and improve our quality of life. So what to wait for?
Nicméně celoživotní učení je skvělý způsob, jak zvýšit naše možnosti a zlepšit kvalitu našeho života. Tak nač čekat?
Žádné komentáře:
Okomentovat